Image default
Champions League

Crypto και ποδόσφαιρο: Η νέα ψηφιακή πραγματικότητα παίζει μεγάλη μπάλα!

Πέρα από τα διασημότερα «νομίσματα» όπως το Bitcoin, μια διαφορετική μορφή cryptocurrency που έχει απασχολήσει ιδιαίτερα τις ποδοσφαιρικές ομάδες είναι και τα Fan Tokens. Ενώ μπορούν να γίνουν αντικείμενα διαπραγμάτευσης σε διάφορες συναλλαγές, βαρύνουσα σημασία για τις ομάδες έχει το γεγονός ότι (θεωρητικά) επιτρέπουν στους οπαδούς να συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων του κλαμπ, αλλά και σε διάφορες προωθητικές εκστρατείες, αγώνες, ψηφοφορίες και πολλά άλλα.

Με απλά λόγια όποιος οπαδός αγοράσει ένα fan token τότε αυτομάτως έχει την υπόσχεση ότι μπορεί να λαμβάνει λόγο και σε μερικές από τις μεγάλες αποφάσεις του κλαμπ. Ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές τέτοιου είδους «νομισμάτων» είναι η και η εταιρεία «Chiliz», η οποία συνεργάζεται με τουλάχιστον 24 ομάδες.

«Οι κάτοχοι Fan Token μπορούν να έχουν πρόσβαση σε προνόμια, όπως δικαιώματα ψήφου σε δημοσκοπήσεις συλλόγων, εισιτήρια για θέσεις VIP, αναγνώριση ως ”super fan”, προωθήσεις συλλόγων και χορηγών, παιχνίδια και φόρουμ συνομιλίας», εξηγεί η εν λόγω εταιρεία στην προσπάθειά της να προσελκύσει όλο και περισσότερους επενδυτές.

Και η αλήθεια είναι πως το πλάνο της φαίνεται να λειτουργεί. Μίλαν, Μάντσεστερ Σίτι, Μπαρτσελόνα, Παρί Σεν Ζερμέν και Γιουβέντους έχουν υπογράψει ήδη συμφωνίες με τη συγκεκριμένη εταιρεία, με τις τιμές των fan tokens να διαφέρουν ανάλογα με το κλαμπ. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του δημοσιογραφικού πρακτορείου Reuters, πιο ακριβό ήταν εκείνο της Μπαρτσελόνα με αξία στα 50 δολάρια, ενώ τα αντίστοιχα της Μάντσεστερ Σίτι και της Παρί Σεν Ζερμέν κυμαίνονταν μεταξύ 38-52 δολαρίων στα μέσα του περασμένου μήνα.

Αυτή η μορφή συναλλαγής ωστόσο έχει προκαλέσει και αντιδράσεις από τους φιλάθλους. Η συμμετοχή στις λήψη αποφάσεων του κλαμπ επί πληρωμή δεν είναι αρεστή σε όλα τα οπαδικά τμήματα που κατηγορούν τις ομάδες για απληστία, μέχρι και για παραπλάνηση. Πρόσφατες έρευνες μάλιστα εκτιμούν ότι για τους οπαδούς που επενδύουν μεγάλα ποσά σε κρυπτονομίσματα υπάρχει “ρεαλιστικός κίνδυνος” να χάσουν τα χρήματά τους και προειδοποιούν πως πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν ως πρόσχημα το ποδόσφαιρο για να… τους φάνε τα λεφτά, όπως και για το ότι μένουν στα λόγια όσον αφορά την πραγματική συμμετοχή.

Πρόσφατα, μάλιστα, στη Μ. Βρετανία η ρυθμιστική αρχή εμπορικής επικοινωνίας απαγόρευσε διαφημιστική καμπάνια της Άρσεναλ για τα fan tokens, επισημαίνοντας ότι “παραπλανεί” τον καταναλωτή, αποσιωπά τους πιθανούς κινδύνους για απώλεια περιουσίας και δεν διασαφηνίζει αν το fan token λειτουργεί με την λογική του κρυπτονομίσματος. Ένα απλό παράδειγμα για τους (πολλούς) κινδύνους που παραμονεύουν στον ψηφιακό κόσμο.

Related Articles

Ζιντάν: «Ο Πέρεθ μου έδωσε μια χαρτοπετσέτα που έγραφε “θες να έρθεις;”»

admin

Champions League 2022-23: Οι κορυφαίοι επιστρέφουν!

admin

Πώς ο Τσόλακ γίνεται ξανά killer

admin

Σκορ πρόκρισης με φανταστικό τρόπο πήρε η Ντιναμό Ζάγκρεμπ (vid)

admin

Τσιμίκας: Στην 11άδα της Λίβερπουλ απέναντι στον Άγιαξ

admin

Live: Ίντερ – Μπάγερν Μονάχου

admin