Παρέλαση με βήμα σημειωτόν | Blog

Ο Νίκος Παπαδογιάννης πιστεύει ότι ο Παναθηναϊκός της πρεμιέρας ήταν ο ορισμός του «τόσο, όσο» , ώστε να αποφύγει τις κακοτοπιές της πρώτης αγωνιστικής.

Εάν το σχέδιο της Euroleague ήταν να ξεκινήσει τη νέα σεζόν με μία συναρπαστική επίσκεψη των πρωταθλητών Ευρώπης στον τόπο του εγκλήματος, ο πάταγος από την αποτυχία του εγχειρήματος ακούστηκε μέχρι την Αθήνα. Ο Παναθηναϊκός πέρασε από το Βερολίνο με μίνιμουμ εκκρίσεις και η Άλμπα μας έκανε να αναρωτιόμαστε μέχρι πότε θα ταλαιπωρεί τα σαλόνια αυτός ο ρακένδυτος λαθρεπιβάτης. Χαμόγελα, ανάμικτα με χασμουρητά.

Αν μη τι άλλο, η πρεμιέρα συνδυάστηκε με δίποντο. Το αρνητικό σερί, που ξεκίνησε το 2021, επί εποχής …Χίμκι ακόμη, σταμάτησε στις τρεις συνεχόμενες ήττες.

Για τον Παναθηναϊκό, η επιστροφή στην πόλη όπου γκρεμίστηκαν τα τείχη δεν ήταν παρά μία ξένοιαστη εκδρομή, μία παρέλαση με βήμα σημειωτόν. Όπως και να το κάνουμε, είναι πρόοδος, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2023. Πέρυσι τέτοια εποχή, δεν είχε σίγουρη καμία νίκη σε κανένα γήπεδο. «Είναι προφανές ότι κουβαλάμε αυτοπεποίθηση από την περυσινή σεζόν», τόνισε ο Ματίας Λεσόρ.

«Ό,τι και αν κάνετε, στο τέλος θα χάσετε», έλεγε στους Γερμανούς η συμπεριφορά των πρωταθλητής Ευρώπης στο παρκέ της Uber Arena. Η Άλμπα ήταν συνεχώς κοντά και αναζωπύρωνε συχνά τις όποιες ελπίδες της, αλλά στην πραγματική ζωή δεν προλάβαινε τους «πράσινους» ούτε με Uber.

Στο παιχνίδι της γάτας με το ποντίκι, ο Παναθηναϊκός ήταν το λιοντάρι που αντιδρούσε με μισό βρυχηθμό όποτε έβλεπε το μικροσκοπικό ζωάκι να ξεθαρρεύει. και να πετάει νύχια. Στο 54-56 του 27ου λεπτού, οι παίκτες του Εργκίν Αταμάν απάντησαν με σερί 3-15 και χάθηκαν ξανά στον ορίζοντα. Στην τελευταία αναλαμπή των Βερολινέζων, που έφτασαν στο 75-79 τρία λεπτά πριν το φινάλε, τρεις ενέργειες του Κώστα Σλούκα έστειλαν κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.

Ξέρω, ξέρω: δεν θα ‘πρεπε να χρειάζεται τον Σλούκα ο Παναθηναϊκός για να κερδίσει τέτοιο ματς. Δεν πάει έτσι, όμως. Σε μία διοργάνωση με 18 αξιόμαχες ομάδες, όπου ακόμα και ο πιο αδύναμος μπορεί να γίνει ζημιάρης εάν του δοθεί το δικαίωμα, η αδράνεια απαγορεύεται και το ένδυμα περιπάτου είναι η λάθος φορεσιά. Ή μήπως ήταν άλλη Άλμπα αυτή που βοήθησε τον Παναθηναϊκό να μπει στα περυσινά πλέι-οφ με πλεονέκτημα έδρας;

Το ντεμπούτο του Τσέντι Όσμαν απέδειξε αυτό ακριβώς που λέγαμε τις προάλλες στο εβδομαδιαίο, παλαιάς σχολής podcast μας: ο Τούρκος είναι πολυεργαλείο για όλες τις δουλειές και θα επιστρατεύεται όπου υπάρχει κενό. Πότε στο «3», πότε στο «4», πότε στο «2», πάντοτε στο ανοιχτό γήπεδο, ενίοτε στη γραμμή του τριπόντου.

Ο Όσμαν έκλεψε δύο μπάλες, βοήθησε τον Παναθηναϊκό να αξιοποιήσει το ανοιχτό γήπεδο, έτρεξε στον αιφνιδιασμό, εξοστράκισε τον Παπαπέτρου στην άκρη του πάγκου. Ο Λορέντζο Μπράουν έχει μάθει σε όλη του την καριέρα να παίζει ρόλο κουμανταδόρου και αυτό θύμισε στο δικό του βάπτισμα πυρός: 5 ασίστ, 1 λάθος. Δεν χρειάστηκε να σκοράρει, αλλά κάποτε στο ίδιο γήπεδο απέδειξε με το παραπάνω ότι μπορεί να το κάνει. Αυτός ήταν ο πραγματικός MVP του Ευρωμπάσκετ 2022.

Ο Ομέρ Γιούρτσεβεν είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόταν ο Αταμάν για να έχει το κεφάλι του ήσυχο: μία λύση ασφαλείας πίσω από τον Λεσόρ, για να ξεκουράζει το κορμί και το μυαλό του Γάλλου. Τα 27 λεπτά του Λεσόρ έμοιαζαν περισσότερα χάρη στον Τούρκο και το ρουτινιάτικο 14+8 ήρθε ξένοιαστα, με ελάχιστο ιδρώτα. Ο Γιούρτσεβεν είναι μηχανή πόντων και ριμπάουντ, σε οικονομική συσκευασία.

Ο Παναθηναϊκός δεν είναι ακόμη σε θέση να παίξει πολύ καλά, θα χρειαστεί χρόνο και υπομονή, αλλά έβαλε στο σακούλι τους πρώτους βαθμούς και φέρνει μαζί του στην Αθήνα τροφή για σκέψη. Τα 4 λάθη πιστοποιούν την ποιοτική ανωτερότητα της περιφερειακής γραμμής, αλλά η χαμηλή επίδοση στα ριμπάουντ (28-40, με 13 του Κουμάτζε) δεν είναι καλό σημάδι.

Η αναμέτρηση με τη Μπάγερν στο ανακαινισμένο ΟΑΚΑ θα εξελιχθεί πιθανότατα σε πάρτι, αλλά η εκστρατεία στη Μαδρίτη στις 17 του μήνα θα είναι το πρώτο crash test της χρονιάς. Μεσολαβούν, για αυτή την ομάδα που μόλις τώρα ξεπερνάει το μεθύσι του Ιουνίου, δύο εβδομάδες πρόσθετης προετοιμασίας.

Subscribe

Related articles

Η ΑΕ Λεμεσού «έκλεισε» τα 94 χρόνια ζωής

Μια ημέρα σαν σήμερα, 94 χρόνια πριν, στις...